Неділя, 19.05.2024, 02:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Допомагаючи учням піднятися на гору, я сама наближаюся до її вершини

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 26
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Матеріали » Розробки уроків

Розробка уроку з права
[ Викачати з сервера (24.6 Kb) ] 14.11.2014, 06:37

Конспект уроку з правознавства у 9 класі.

Тема уроку.Право на працю в Україні.

Мета уроку. Ознайомити учнів з основами трудового права України; порядком прийому на роботу, розвивати вміння працювати з документами, працювати в парах, групах, приймати рішення; виховувати повагу до праці. Розуміння важливості праці для формування людської істоти.

Обладнання: Конституція України, підручник, витяги з Кодексу законів про працю, картки з дефініціями.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Коротка бесіда.
 

1.    
Що потрібно людині для нормального життя?

2.    
Де можна взяти всі названі речі?

3.    
Назвіть джерела заробітку.


Вчитель. Більшу частину життя людини займає трудова діяльність. І від того, наскільки ви правильно підготуєтесь до неї, забезпечите себе необхідними знаннями і навичками, залежатиме ваш життєвий шлях. Нині в Україні більшість людей заробляють на життя власною працею. В майбутньому і ви будете працювати або вже працюєте. Тому важливо знати про свої права в трудових відносинах.

Оголошення теми і завдань уроку.

Вчитель. Ви вже маєте пасивний чи активний досвід праці. Що вас буде нині цікавити на уроці?

ІІІ. Первісне сприйняття нового матеріалу.
 

1.    
Що таке право на працю.


Стаття 43 Конституції України проголошує право на працю.

Робота з документами.

Прочитати статтю і дати відповідь на запитання:

- Що включає поняття «право на працю»?

- Як держава створює умови для реалізації громадянам права на працю?

- Яка праця в Україні заборонена?

Вчитель. Кожна людина, яка реалізує право на працю, стикається з нормами трудового права, які регулюють суспільні відносини в процесі праці.Сторонами тудових правовідносин є 

працівник – людина, яка зобов’язується виконувати роботу за певною спеціальністю і дотримуватися внутрішнього трудового розпорядку

власник , який зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, передбачені законом.

Основним документом у трудовому праві є Кодекс законів про працю.

Суспільні відносини регулюються КЗпП лише тоді, коли працівник має постійне місце роботи, чітко вказані його права та обов’язки. Коли відносини виникають лише стосовно результату праці, а не процесу, то не регулюються нормами трудового права.

Робота з документами. ( витяг з КЗпП ст. 3.)

Вправа « Двоє – четверо – всі разом». Розглянути ситуації і визначити, у яких з них будуть діяти норми КЗпП.
 

2.    
Як знайти роботу та влаштуватись на неї.


Вчитель. Першим кроком влаштування на роботу – це знайти її.

Вправа. « Мозковий штурм». Запропонуйте шляхи пошуку роботи.
 


  • знайомі, рідні;

  • спеціальні газети, журнали;

  • інтернет;

  • служба зайнятості.


Вправа « Дерево рішень». Підійдіть до картки, де, на вашу думку, вказаний найнадійніший шлях пошуку роботи. Чому ви так вважаєте?

Бесіда. Як ви думаєте, що буде цікавити роботодавця при прийомі працівника на роботу?

Вчитель. Вимоги часто дуже високі. А тому для відбору працівників роботодавці пропонують скласти резюме.

Робота в « четвірках». Прочитати в підручнику визначення резюме і користуючись текстом параграфа, скласти резюме.

Представники «четвірок» зачитують результати своєї роботи.

Вчитель. Крім резюме слід подати ще рекомендаційний лист і пройти співбесіду.

На парти роздається коротка пам’ятка про співбесіду.

Рольова гра. « Співбесіда». Один учень – «роботодавець», інший – «людина, що влаштовується на роботу».
 

3.    
Особливості працевлаштування неповнолітніх.


Робота з документом. Витяг КЗпП ст. 196, 197.

Прочитати статті і визначити які механізми захисту прав молоді передбачено трудовим законодавством щодо пошуку та надання роботи.

ІV. Підсумки уроку.

Бесіда. Чи виконали завдання, які стояли перед нами на початку уроку?

Домашнє завдання. Прочитати параграф. 

Виписати визначення і ознаки підприємницької діяльності. 

Виконати вправу після параграфа.

Категорія: Розробки уроків | Додав: Света
Переглядів: 813 | Завантажень: 18 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук