Неділя, 19.05.2024, 04:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Допомагаючи учням піднятися на гору, я сама наближаюся до її вершини

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 26
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Матеріали » Розробки уроків

СРСР У 1920 – 1930-ті рр.
10.11.2014, 11:01

         Тема уроку: СРСР У 1920 – 1930-ті рр..

 

    Завдання уроку: охарактеризувати розвиток СРСР у 1920-1930 рр., показати процес становлення і розвитку сталінського режиму, розкрити зміст сталінської моделі соціалізму в СРСР; закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; виховувати учнів у дусі демократичних традицій, поваги до прав і свобод людини.

 

    Тип уроку: комбінований.

    Обладнання: підручник, хрестоматія, карта, атлас, карто-схеми в підручнику, телевізор, проектор, ноутбук.

    Основні поняття  і терміни: опозиція, культ особи, індустріалізація, колективізація, масові репресії.

    Основні дати: 1925 р. – прийняття рішення про індустріалізацію; прийняття рішення про колективізацію, масові репресії.

 

  1. Перевірка знань учнів.

Робота  з поняттями і термінами.

Історичний диктант:

  1. Назвіть найбільші антибільшовицькі виступи напередодні запровадження непу.
  2. Які прошарки суспільства були невдоволені політикою «воєнного комунізму
  3.  У період непу  існував продподаток чи продрозверстка?
  4.  Чи дозволена була приватна власність у період непу?
  5. Які радянську республіки були засновниками СРСР?
  6. Першу  союзну Конституцію було прийнято у …?

Заслуховування і обговорення кращих рефератів.

 

П  Вивчення нового матеріалу.

1. Становлення сталінського режиму. Боротьба за владу.

Розповідь вчителя.

Під час розповіді вчитель складає таблицю на дошці: Боротьба в керівництві більшовицької партії.

Дає учням історичний портрет: ЙОСИП ВІССАРІОНОВИЧ СТАЛІН (ДЖУГАШВІЛІ).

Запитання:

1) Коли було остаточно встановлено одноосібну владу    Й. Сталіна?

2) Назвіть етапи приходу Сталіна до одноосібної влади.

3) Назвіть фактори, які сприяли становленню одноосібної влади.

2. Індустріалізація.

Матеріал опрацьовується шляхом самостійної роботи з підручником.

  1. Колективізація.

Розповідь вчителя.

  1. Масові репресії.

                                    Мета політичних репресій:

  • Знищення опозиції.
  • Знищення старої «партійної гвардії», усіх тих, хто міг пролити світло на минуле Сталіна.
  • Переслідування і знищення усіх представників колишніх політичних партій, заможних верств населення.
  • Зняття соціального напруження в суспільстві, знищення «стрілочників» - представників

 

 

 

 

                                                                                                                                                           2.

    бюрократичного і партійного апарату, на яких перекладали відповідальність за прорахунки

    Сталіна та його оточення.

    Завдання:

  1. Чи відповідали правова реальність у СРСР декларованим у Конституції правам і свободам?
  2. Яка економічна, ідеологічна і політична спрямованість радянського  законодавства?

Вчитель  пропонує учням опрацювати тести, які даються в підручнику.

 

Ш. Підсумки уроку.

Після завершення колективізації все економічне життя країни опинилось повністю в руках Сталіна, всі громадяни були повністю залежні від держави і в політичному, і в економічному відношенні. Одночасно була завершена і монополізація духовного життя

 

ІУ. Домашнє завдання:

1. Складіть політичні портрети.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                        

 

 

 

Категорія: Розробки уроків | Додав: Света
Переглядів: 1047 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук