Історична регата.
Мета:
- узагальнити і систематизувати знання учнів з історії Стародавнього світу;
- розвивати вміння застосувати набуті знання на практиці, інтерес до вивчення історії народів світу;
- виховувати вміння спільно знаходити рішення, сформувати” почуття команди”, поваги до „суперника
1. Формуються команди „ кораблів” ( 5 – 6 учнів), обираються капітани, назви кораблів, девізи, прапори.
2. Костюми.
3. Музичне оформлення.
4.Макети кораблів.
Правила проведення регати.
Регата проводиться по країнам Стародавнього світу: Єгипет, країни Передньої Азії, Індія, Китай, Давня Греція, Стародавній Рим.
Кораблі гравців та корабельна чолі з адміралом( ведучим)та двома контр – адміралами (його помічниками) вирушають в нелегку подорож , в якій вони зустрінуться з мешканцями стародавнього світу. На цьому шляху їх підстерігають небезпечні рифи, шторми, у вигляді різних запитань з історії. До кожного питання – три варіанта відповідей А В С, Н – означає – ні одна з запропонованих відповідей не вірна.
По сигналу контр – адмірала капітани кораблів піднімають прапори з правильною відповіддю Якщо команда не вірно відповідає на запитання, то корабель отримує пошкодження. Команда. Яка отримає найменшу кількість уламок , і виграє регату.
Хід регати.
Адмірал: Сьогодні ми вирушаємо в подорож по країнах Стародавнього світу, на нас чекають цікаві місця, люди. На цьому шляху, звичайно ,нас зустрінуть різні перешкоди та небезпеки, але я вірю в те ,що всі кораблі повернуться додому з найменшими втратами. Сьогодні в довгу дорогу вирушають кораблі (назви, команда, капітан).Якщо правила зрозуміло” Доброго шляху, друзі!
Звучить музика.
Перша наша зупинка це столиця об’єднаної держави Верхнього і Нижнього Єгипту –Мемфіс.( на дошки відповідні картини).А зараз питання.
1. У 1821 році французький учений Жак Шампольон:
А) відрив гробницю фараона Тутанхамона;
В) дослідив піраміду фараона Хеопса;
С) розшифрував єгипетські ієрогліфи.
2.Фараоном – реформатором, який встановив у Єгипті єдиний культ бога сонця Атона ,був:
А) Тутмос ІІІ;
В) Єхнатон;
С) Рамзес ІІ.
3.Об `єднання Верхнього ы Нижнього Єгипту в єдину державу відбулося у :
А) 3000 р. до н. є .;
В) 2600 р. до н. є ;
С) 1750 р. до н. є.
4. Стародавні єгиптяни називали свою країну:
А)” Єгипет”;
В)” Чорна земля”;
С)” Червона земля”.
5.Найбільшою з гробниць, побудованих стародавніми єгиптянами , є піраміда фараона:
А) Хефрена;
В) Мікеріна ;
С) Хеопса.
6. Стародавні єгиптяни писали на:
А) папері;
В) пергаменті;
С) папірусі.
Адмірал: Країни Передньої Азії – наша наступна зупинка. Ось такі питання:
1. Дві великі річки Месопотамії – Тигр і Євфрат впадають у :
А) Середземне море;
В) Червоне море;
С) Перську затоку.
2.Масово переселятися на неосвоєні землі та засновувати там свої міста стали:
А) перси;
В) ассирійці;
С) фінікійці .
3. Столицею Ассирійської держави було місто:
А) Ашшур;
В) Ніневія;
С) Вавилон.
4.Славнозвісна бібліотека царя Ашшурбаніпала, яка складалася з 30 тисяч глиняних табличок, була знайдена під час розкопок міста:
А) Ніневія;
В) Вавилона;
С) Бібла.
5. Збірник із 282 законів у Вавилонської державі було складено царем:
а) Саргоном;
В) Хаммурапі ;
С) Дарієм.
6.Клинопис було винайдено :
А) персами;
В) фінікійцями;
С) шумерами.
Адмірал: А зараз ми підпливаємо до країни, де півтори тисячі років тому з’явилися шахи. Це , як ви же здогадалися - Індія.
Контр – адмірал: Наші питання про Індію:
1. Двома містами – центрами найдавнішої цивілізації долини річки Інд були:
А) Делі;
В) Мохенджо – Даро;
С) Хараппа.
2. Хто такі брахмани:
А) царі у Стародавній Індії;
В) вільні общинники в Індії;
С) жерці в Індії.
3.У якій послідовності з’явилися названі релігії в Індії:
А) буддизм;
В) ведизм;
С) індуїзм.
4.Книга священних гімнів аріїв, написаних на санскриті ще до приходу в Індію, має назву:
А)” Махабхарата”
В)”Рамаяна”;
С) Рігведа”.
5.Творцем буддизму був :
А) Чандрагупта Мар’я ;
В) Сіддхатха Гаутама;
С) Ашока.
6.Які винаходи та відкриття були зроблені в Індії:
А) шовк;
В) папір;
С) шахи.
Контр – адмірал: А зараз ми з вами опинилися в стародавньому Китаї. Ви повинні відповісти на такі запитання:
1.Дві великі річки , на берегах яких селилися давні китайці мали назви:
А) Меконг;
В) Хуанхе;
С) Іраваді;
D) Янцзи.
2. Будівництво Великої Китайської стени розпочато в часи правління династії:
А) Цінь;
В ) Хань.
3.Зановником даосизму був:
А) Лао Цзи;
В) Конфуцій;
С) Цінь Шіхуанді.
4.Повстання” жовтих пов’язок” очолив:
А) Лю Бан;
В) Чжан Цяо;
С) Лао Цзи.
5. Об’єднання усіх китайських земель в імперію Цінь відбулося в:
А) 241 р. до н. є.;
В) 221 р. до н. є;
С) 202 р. до н. є.
6. Які почуття мала викликати у китайців Велика Китайська стіна:
А) захвату;
В) впевненості;
С) гордості за батьківщину.
Контр – адмірал: Ми підпливаємо до грецького берега. Культурним центром тогочасної Еллади було місто Афіни – столиця сучасної Греції, про яке сучасник писав:” Ти ідіот, якщо не бачив Афін! Якщо бачив, але не відчув захвату, ти – віслюк, а якщо за власним бажанням залишив його , ти – верблюд!”
Афіни розташувалися в широкій долині. Зі сходу, півночі і заходу спокій жителів столиці охороняють високі гірські хребти. Потрапити до міста можна тільки через добре захищену браму. Якщо ви хотіти потрапити до міста дайте відповіді на наші питання:
1.Головним богом стародавніх греків був:
А) Посейдон;
В) Зевс;
С) Гефест.
2.Дочок Зевса Клото, Лахесис і Антропос у древніх міфах називали:
А) мойрами;
В)герперами;
С) музами.
3.Устародавніх греків веселу гулянку називали знайомим нам серйозним словом:
А) колоквіум;
В) конференція;
С) симпозіум.
4.Боги, яких вшановували стародавні греки , жили на горі:
А) Джомолунгма;
В)Афон;
С) Олімп.
5.Коли греки захопили Трою, то запропонували її жителям узяти щось одне із власного майна. Троянець Еней як найдорожче виніс на плечах:
А) мішок золота;
В) вузлик з домашнім начинням;
С) старого батька.
6.Згідно з грецькою міфологією , музою – покровителькою історії була:
А) Мельпомена;
В) Кліо;
С) Талія.
7.Про які закони говорили, що вони” написані кров’ю”?
А) закони Солона;
В) закони Лікурга;
С) закони Драконта.
8.З якого матеріалу будували давньогрецькі храми?
А) цементу;
В) невипаленої цегли;
С) мармуру.
9.Яка грецька держава зберегла свою незалежність після завоювань Македонії?
А) Фіви;
В) Афіни;
С) Спарта.
10. Яка елліністична держава була наймогутнішою?
А) Єгипет;
В) Пергам;
С) Македонія.
Адмірал: Ось настав час залишати Грецію .Наш шлях пролягає до Риму. Це наша остання зупинка. Я бачу що у вас є сили та бажання перемогти в нашої історичної регаті .А ось і наші питання:
1.Легендарний засновник Риму:
А) Ромул
В) Еней;
С) Рем.
2.Як називалося прийшле населення в Римі?
А) плебеї;
В) патриції;
С) нобілітет.
3.Хто з римських полководців захопив Галлію?
А) Гай Юлій Цезар;
В) Марк Ліциній Красс;
С) Гней Помпей.
4.У якому році Італія була об’єднана під владою Рима?
А) 509 р. до н. є.;
В) 390 р. до н. є.;
С) 265 р. до н. є.
5. Якого принципу дотримувалися римляни в управлінні підкорених народів?
А)” Хліба і видовищ!”;
В)” Поділяй і володарюй!”;
С)” Стосовно ворога все дозволено”.
6.Єдиний з письменників, якому за життя римляни поставили пам’ятник :
А) Цицерон;
В) Овідій;
С) Вергілій.
7. Засновником Римської імперії можна вважати :
А) Юлія Цезаря;
В) Октавина Августа;
С) Корнелія Суллу.
8. Проскрипції – це:
А) страта осіб, зазначених у списку;
В) бій гладіаторів;
С) голосування на народних зборах.
9.Які племена починають здійснювати регулярні напади на володіння Римської імперії у ІІ- ІІІ ст.?
А) германці;
В) араби;
С) гуни.
10. Коли імперія була поділена на Західну і Східну?
А) 313 р.;
В) 395 р.;
С)476 р.
Адмірал: Ось і закінчилася наша регата .
Підведення підсумків та нагородження переможців.
|